Principalment existeixen dues grans barreres per no anar al gimnàs: el temps i la falta de ganes. El cansament acumulat al llarg del dia, el fet de que no agrada matinar… són algunes excuses o circumstàncies que a vegades fan que ens costi fer activitat física. La mandra pot jugar en contra nostra, per aquest motiu t’explicarem 10 trucs per vèncer-la i així, no tornis a saltar-te cap entrenament.

 

1. Marca una hora fixa. Establir una hora concreta t’ajudarà a no faltar a la teva cita al gimnàs i a crear l’hàbit. Tria aquell moment que encaixa amb els teus horaris o en el qual et sentis millor. Potser estàs més actiu als matins o et va millor aprofitar el buit del migdia o t’agrada entrenar a les tardes ja que t’ajuda a desconnectar de tot el dia.

2. Deixa-ho tot preparat. Prepara la motxilla, la roba d’esport… el dia anterior. Fes amb antelació totes aquestes tasques prèvies. Fins i tot emporta-t’ho al treball per anar directament al gimnàs sense haver de passar per casa.

3. Busca un còmplice. Queda amb una persona, ja sigui, un amic, la parella o algun familiar per entrenar i que tingueu horaris compatibles. Una altra opció és recórrer a un entrenador personal. Tenir un compromís amb algú és una manera d’obligar-se i no saltar-se l’entrenament.

4. Posa’t música. Escoltar música que t’agrada és una forma per motivar-te i fins i tot abans de començar a entrenar, quan t’estàs vestint o anant al gimnàs. Existeixen playslist de cançons per a entrenar en Spotify que et faran venir-te a dalt.

5. Pren-te un cafè, plàtan o fruita seca. No és un mite, la cafeïna, si es pren amb moderació, ajuda a augmentar el rendiment. Prendre’t un cafè una hora abans d’entrenar t’estimularà. Si han passat diverses hores des de que has menjat, és normal que tinguis gana. Per a evitar que la fam es converteixi en una excusa, et recomanem que mengis alguna cosa mitja hora abans de fer esport per tenir energia. Un plàtan o fruita seca són una bona opció.

6. Assumeix un repte. Posar-se reptes és un dels punts de partida per no abandonar i tenir un objectiu per ser constant. Participar en una cursa, fer 4 dies de cycling a la setmana… Intenta que el teu objectiu sigui a curt termini perquè comencis a veure resultats i tinguis ganes de seguir

7. Fes una activitat que t’agradi. Quan gaudeixes del que fas, deixes de veure-ho com un esforç. Tria el que t’agrada i diverteix-te! A l’Ekke Viding pots trobar moltes opcions i per a tots els gustos i preferències. Des d’una àmplia varietat d’activitats dirigides, sala fitness, natació… fins a esports a aire lliure com el pàdel.

8. Demana ajuda al tècnic. Saber per què fas aquells exercicis, realitzar un programa d’entrenament eficaç i ben planificat i conèixer els beneficis que t’aporten és una manera de conscienciar-se.

9. Activa’t. A vegades et sents cansat, però probablement t’hagis passat tot el dia assegut o en la mateixa posició i, per tant, la teva activitat física hagi estat baixa. Aquesta fatiga és més mental que física producte de l’estrès, de la tensió acumulada i de les males postures. Precisament el que t’alleujarà aquest cansament, serà moure’t. Et donarà energia i desconnectaràs.

10. Para esment a les teves sensacions. Segur que has notat que quan practiques activitat física et sents millor, tant física com anímicament ja que se segreguen endorfinas conegudes com les hormones de la felicitat. Així que, no deixis de fer allò que et fa sentir bé per culpa de la mandra.

 

I per a acabar, si malgrat aquests consells per algun motiu no pots anar al gimnàs també pots realitzar exercici físic des de casa amb els vídeos d’activitats dirigides i entrenaments en línia de Viding en casa.

902 11 05 22

info@ekke.es