Com podem perdre pes? Esport i bona alimentació

By 24 agost, 2022Blog, Em cuido, Nutrició, Salut

Yin-Yang, Cèsar i Cleòpatra, Sevilla i el Guadalquivir, esport i bona alimentació. Què tenen en comú totes aquestes parelles? Senzill, no poden estar l’una sense l’altra, es complementen, es milloren.

I quan parlem de com podem perdre greix, aquesta unió ha de ser més forta. Quantes persones fan programes d’entrenament diàriament amb alta exigència i no aconsegueixen l’objectiu de perdre greix?

D’altra banda, quantes persones es limiten únicament a una estratègia de dieta per perdre greix sense fer esport i no troben el cos que desitgen? En tots dos casos el resultat és el mateix: incomplet. Perquè no és el mateix perdre pes que perdre greix.

Quan perdem pes, s’elimina, a més del greix, el múscul. Per això té una gran importància l’activitat física.

Per maximitzar la pèrdua de greix, són necessàries dues vies: esport i bona alimentació.

Claus de nutrició par perdre pes

Pel que fa a la nutrició, hi ha diverses claus:

  • Dèficit calòric: menjar menys del que gastes. Si el teu organisme necessita cada dia 2.000 calories per mantenir-se tal com està i vull perdre greix, hauré d’ingerir menys de 2.000 calories perquè hi hagi un dèficit. És a dir, un balanç energètic negatiu.
  • Alimentació saludable, o real food (menjar real). Quan parlem de kcal, no valen totes, sinó que han de ser de qualitat.
  • Repartiment de macronutrients: és vital tenir clar quins aliments contenen les nostres necessitats o requeriments. És per això que crear hàbits alimentaris i educar en un estil de vida saludable és vital per garantir l’èxit esperat.
  • Suplementació: sempre com a complement a la nostra alimentació i quan calgui per carències o restriccions.

En aquest article t’expliquem quina és la millor dieta per perdre pes.

Claus de l’esport o exercici físic per perdre pes

Per a l’activitat física o esport:

  • Entrenament de força: cal generar massa muscular que augmenti el nostre metabolisme basal (la quantitat de kcal necessàries diàriament perquè l’organisme completi les seves accions bàsiques).
  • Entrenament cardiovascular: que serveixi com a complement al treball de força (no el pot substituir).
  • NEAT: Non-exercise activity thermogenesis, és a dir, és l’energia utilitzada per a tot allò que no sigui menjar, fer esport o dormir, com, per exemple, anar a peu a la feina o fer les tasques de la llar.

Com més compromís i seguiment del programa marcat, més probabilitats d’assolir l’objectiu desitjat.

Si vols assessorament, pregunta a la recepció de Viding Ekke.

Us hi esperem!

 

902 11 05 22

info@ekke.es

int(0)
Vull apuntar-me