A la tardor, després de l’aturada de l’estiu, comencem a practicar activitat física de manera regular i ens enganxem de nou a l’esport. Per poder seguir amb els teus entrenaments i que les lesions no et facin parar et deixem aquests consells de com prevenir-les.

 

Abans de començar a entrenar és convenient fer una revisió mèdica i contactar un entrenador o especialista en Educació Física perquè et marqui les pautes a seguir. L’entrenament ha de ser progressiu perquè el teu cos es vagi adaptant de manera gradual. Ajusta la intensitat a la teva forma física i evita el sobre-entrenament.

 

Utilitzar l’equipament adequat. Un calçat esportiu que s’ajustin a la teva trepitjada i a l’activitat que realitzaràs t’ajudaran a que la pràctica esportiva sigui més segura i que existeixi menys riscs de lesió.

 

Realitza un bon escalfament abans d’iniciar l’activitat. Fes un escalfament dels grups musculars que vagis a exercitar. Comença fent alguns exercits de mobilitat articular i després un treball cardiovascular a baixa intensitat com a el·líptica, bicicleta o cinta durant uns minuts.

 

La tècnica és molt important. La postura corporal, com ens col·loquem a les màquines, la forma amb la qual agafem el material,… La tècnica és essencial perquè l’exercici tingui els seus beneficis i evitar possibles lesions. Comprova sempre que l’execució dels exercicis sigui correcta. Pots consultar al tècnic de sala fitness.

 

És important conèixer i escoltar el teu cos. Para atenció a les senyals del cos. Si hi ha dolor, cal parar, i si aquest persisteix consultar amb un especialista.

 

Quan estiguis entrenant concentra’t i no et distreguis. Posa el teu focus d’atenció en l’exercici que estiguis realitzant, controla la tècnica, el ritme i gaudeix de l’entrenament. La respiració és bàsica per evitar lesions. Controla la respiració per tal de mantenir una correcta aportació d’oxigen als músculs.

 

Mantenir-te hidratat. Beu líquids abans, durant i després de l’exercici. Segueix una alimentació sana i equilibrada que aporti tots els nutrients necessaris i reforci les defenses.

 

La recuperació i el refredament és una part essencial en un programa d’entrenament ja que ajuda a maximitzar el rendiment i a reduir el risc de lesions. Realitza entre 5 a 15 minuts de refredament com caminar, trotar i estira els músculs després de cada sessió per eliminar les tensions i mantenir la flexibilitat

 

Visita periòdicament al fisioterapeuta per prevenir possibles lesions i sobrecàrregues. Els massatges regulars després de l’exercici contribueixen a la recuperació ja que augmenten el flux de sang i oxigen en el cos així com la mobilitat dels músculs. Els banys d’aigua freda al final d’un entrenament són una bona opció. També és aconsellable realitzar un estudi de la trepitjada.

 

Si segueixes aquests consells és molt probable que no et lesionis a més, a l’Ekke Viding comptes amb especialistes i professionals de l’activitat física i la salut que et guiaran sempre que ho necessitis perquè els teus entrenaments siguin segurs, efectius i divertits

902 11 05 22

info@ekke.es